Leonora Carrington

Download pressemateriale for særudstillingen

Leonora Carrington, Kunst 110, 1944. Stanley og Pearl Goodmans Samling, lovet som gave til NSU Kunstmuseum, Fort Lauderdale © Estate of Leonora Carrington / VISDA. Foto: Myrna Gonzàlez Tovar

Leonora Carrington, Artes 110, 1944. Stanley og Pearl Goodmans Samling, lovet som gave til NSU Kunstmuseum, Fort Lauderdale © Estate of Leonora Carrington / VISDA. Foto: Myrna Gonzàlez Tovar

Leonora Carrington, Grøn te (Den ovale dame), 1942. The Museum of Modern Art, New York. Gave fra Drue Heinz Trust (udveksling) 2019 © Estate of Leonora Carrington / VISDA. Fotograf ukendt

Leonora Carrington, Kunstneren rejser incognito, 1949. Rowland Weinstein, Weinstein Gallery, San Francisco © Estate of Leonora Carrington - VISDA. Foto: Nicholas Pishvanov

Leonora Carrington, Kunstneren rejser incognito, 1949. Rowland Weinstein, Weinstein Gallery, San Francisco © Estate of Leonora Carrington – VISDA. Foto: Nicholas Pishvanov

Leonora Carrington, Mayaernes magiske verden, 1963. Courtesy of The National Museum of Anthropology, INAH, National Institute of Anthropology and History © Estate of Leonora Carrington / VISDA. Fotograf ukendt

Leonora Carrington, Kæmpekvinden (æggets vogter), 1947. Privateje © Estate of Leonora Carrington / VISDA.  Fotograf ukendt

Leonora Carrington, St Martin d'Ardèche, Frankrig 1939 af Lee Miller © Lee Miller Archives, England 2022. All rights reserved. leemiller.co.uk

Leonora Carrington, St Martin d’Ardèche, Frankrig 1939 af Lee Miller © Lee Miller Archives, England 2022. All rights reserved. leemiller.co.uk

Leonora Carrington og Max Ernst, Lambe Creek, Cornwall, England, 1937 af Le Miller © Lee Miller Archives, England 2022. All rights reserved. leemiller.co.uk

“Leonora Carrington var en af surrealismens nøgleskikkelser. Hun gjorde oprør mod tidens konventioner og magthierakier med et magisk billedunivers fyldt med humor, heksekraft og livslyst, men forblev en overset figur i kunsthistorien. Interessen for Carrington er i dag enorm, og til september åbner ARKEN den første store Leonora Carrington-udstilling i Skandinavien. ”

Udstillingen er organiseret i samarbejde med Fundación MAPFRE

Leonora Carrington

Presse er meget velkommen på ARKEN. Hvis du skal interviewe fra og om ARKEN, anmelde en udstilling eller på anden måde dække ARKEN, så kontakt os for at få gratis entré til museet. Hvis du ønsker at fotografere i udstillingen, bedes du aftale dette med os før dit besøg.

Bemærk, at pressekort ikke giver gratis entré til museet.

Kommunikationschef Anne Axholm