Simon Fujiwara – Joanne

Download pressemateriale om udstillingen

Simon Fujiwara, Joanne, 2016/2018. Installationsfoto: Simon Fujiwara: Joanne, ARKEN Museum for Moderne Kunst, 2019. Courtesy: kunstneren. Foto: David Stjernholm

Simon Fujiwara, Joanne, 2016/2018. Installationsfoto: Simon Fujiwara – Joanne, ARKEN Museum for Moderne Kunst, 2019. Courtesy: kunstneren. Foto: David Stjernholm

Simon Fujiwara, Joanne, 2016/2018. Installationsfoto: Simon Fujiwara – Joanne, ARKEN Museum for Moderne Kunst, 2019. Courtesy: kunstneren. Foto: David Stjernholm

Simon Fujiwara, Joanne, 2016/2018. Installationsfoto: Simon Fujiwara: Joanne, Galerie Wedding - Raum für zeitgenössische Kunst, Berlin, 2018. Courtesy: kunstneren; FVU, The Photographers’ Gallery; Ishikawa Foundation; og Esther Schipper, Berlin. Foto: © Andrea Rossetti

Simon Fujiwara, Joanne, 2016/2018. Installationsfoto: Simon Fujiwara: Joanne, Galerie Wedding – Raum für zeitgenössische Kunst, Berlin, 2018. Courtesy: kunstneren; FVU, The Photographers’ Gallery; Ishikawa Foundation; og Esther Schipper, Berlin. Foto: © Andrea Rossetti

“Den britiske kunstner Simom Fujiwara skaber tankevækkende og komplekse totalinstallationer, der undersøger vor tids store fokus på identitet, ærlighed og selviscenesættelse. Et af kunstnerens absolutte hovedværker Joanne, som tegner et portræt af hans tidligere billedkunstlærer, bliver nu del af ARKENs samling takket være generøs støtte fra Ny Carlsbergfondet. “

ARKENs pressebilleder må udelukkende bruges i forbindelse med omtale af ARKEN og museets udstillinger. Den fulde billedtekst og fotokreditering skal fremgå ved enhver gengivelse. Beskæring og brugen af tekst over pressebillederne er kun tilladt efter aftale.

Ønsker du at besøge ARKEN i forbindelse med en omtale af museet, bedes du fremvise et gyldigt pressekort til billet-personalet i indgangen. Du er også altid velkommen til at kontakte os på forhånd. Hvis du ønsker at fotografere i udstillingen, bedes du aftale dette med os før dit besøg.

Kommunikationschef Marie-Louise Dunker Nielsen